dimecres, 20 de juny del 2012

El Taga - 2012

El diumenge 17 de juny vam sortir amb la Raquel a fer una excursió que ella tenia moltes ganes de fer.
Vam agafar el cotxe fins a Sant Martí d'Ogassa, on a l'hora que hi vam arribar, no hi havia problemes d'aparcament, abans de les 8:00 del matí.
Vam començar a caminar agafant el camí que surt a tocar de l'ermita, seguint les marques amb un cercle blanc i verd a l'interior, comença una pujada que et fa suar... Al cap d'una estona de caminar, arribem a l'abeurador del Freixe, on veiem que hi ha un grup d'unes 5 persones que comencen a caminar...
Fem quatre fotos, bebem aigua i comencem la pujada, però de seguida ens trobem a aquest grup que van mooolt carregats i porten un ritme molt i molt baix. Els adelantem, per l'esquerra... jeje i comencem la part més còmode, ja que el camí fa ziga-zagues i s'enfila molt bé.
A l'arribar a la Portella d'Ogassa, veiem que el grup encara està parat... Seguim en direcció cap al Taga, ja que no hi ha cap mena de pèrdua, camí fressat, indicadors i els senyals pintats al terra. A la Portella ens adonem d'una cosa, just al costat del Puigmal veiem una figura d'un globus aerostàtic, estrany, el temps de mirar a la nostre esquerra el Puigestela i tornar a mirar cap al Puigmal, el globus, ha desaparegut...
L'últim tram del Taga a la Raquel se li fa un xic feixuc, però ho fa sense problemes. A l'arribar al cim, veiem tot de banderes i pals amb indicadors i una parella que semblen d'un control, ens expliquen, suposo que ja farts de dir-ho a tots els que pujaven, que feien una prova de resistència, la ultra rail, d'uns 114 km, sortint de Sant Joan de les Abadesses, pujant molts cims i tornant a Sant Joan.
Veiem alguns dels valents d'aquesta prova, els hi donem anims, però nosaltres esmorzem, fem les fotos de rigor al cim i ens trobem a bastant gent coneguda.
Amb un d'ells decidim baixar pel Coll de Jou i seguir l'antic camí d'Ogassa. Quan comencem a baixar, veiem el grup que tot just comencen a pujar l'última pujada fins al Taga...
Ho fem i realment ens adonem del que ens hauríem perdut si haguéssim baixat pel mateix camí de la Portella.
Una excursió molt maca, una matinal, molt còmode de fer i el més important que és molt difícil de perdre's i en cas de malt temps, en menys de mitja hora pots estar a raser.

Temps de la ruta: 3 hores i 45 minuts, amb parades. (esmorzar i fer fotos)
Nivell: 2 sobre 5
Distància: 8,18 Quilòmetres.
Reportatge fotogràfic de la ruta

Mapa amb el google earth de la ruta